Au început controalele la firme, privind telemunca și programul

Inspectorii de muncă vor verifica timp de două săptămâni modul în care companiile care au mai mult de 50 de angajați respectă măsurile privind munca la domiciliu și decalarea programului, precum și normele de sănătate în contextul pandemiei.

Controalele se desfășoară la nivel național, timp de două săptămâni, până marţi, 24 noiembrie, inclusiv în zilele de sâmbătă, potrivit Inspecției Muncii.

Sunt vizați angajatorii cu un număr de peste 50 de salariaţi.

În cadrul campaniei de verificare, Inspecţia Muncii îşi propune ca obiective să îi determine pe angajatorii care au mai mult de 50 de salariaţi să organizeze programul de lucru astfel încât personalul să fie împărţit în grupe care să înceapă, respectiv să termine activitatea la o diferenţă de cel puţin o oră, dar şi ca angajatorii să implementeze munca la domiciliu şi telemunca, în vederea reducerii riscului de contaminare cu coronavirus la locul de muncă, precum şi pe timpul deplasării la şi de la locul de muncă, precum şi cu privire la asigurarea unui mediu de muncă sigur pentru securitatea şi sănătatea lucrătorilor.

Alte obiective ale campaniei sunt: verificarea angajatorilor care au mai mult de 50 de salariaţi cu privire la aplicarea prevederilor legale privind munca la domiciliu, telemunca, decalarea programului de lucru şi securitatea şi sănătatea în muncă; verificarea modului în care angajatorii organizează transportul de la locul de muncă la domiciliu şi invers, precum şi a modului în care s-au organizat spaţiile destinate servirii mesei de către lucrători; identificarea neconformităţilor în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă şi luarea măsurilor care se impun pentru determinarea respectării de către angajatorii controlaţi a prevederilor legale în vigoare; identificarea si combaterea muncii nedeclarate şi luarea măsurilor care se impun pentru determinarea respectării de către angajatorii controlaţi, a prevederilor legale în domeniul relaţiilor de muncă.