Cîmpeanu: Un sfert din școlile din București intră în online

Inspectoratul Școlar București se confruntă cu un val de cereri din partea unităților de învățământ de a suspenda cursurile cu prezență fizică. Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, spune că, în total, ar urma să intre în online 110 de școli din Capitală, adică aproape un sfert, după ce au făcut solicitări în acest sens, în multe situații fiind vorbqa despre teama părinților că li se îmbolnăvesc copiii.

Ministrul interimar al Educației a spus că în ultima zi a fost o avalanșă de cereri din partea școlilor din București de a intra în online, în special din teama părinților că li se îmbolnăvesc copiii. Cîmpeanu a precizat, marți seară, că Inspectoratul Școlar București a primit solicitări de suspendare a cursurilor fizice din partea a 110 școli, ceea ce înseamnă aproape un sfert din totalul unităților de învățământ din Capitală, unde marți rata de infectare a ajuns la 14,71 la mia de locuitori.

  • „Trebuie să fie aprobate aceste cereri pentru că dacă părinții se tem atât de mult, atunci oricum nu își lasă copiii la școală (…) Aproape un sfert din școlile din București vor intra în online”, a declarat Sorin Cîmpeanu.
El a mai spus că singurele inspectorate școlare din țară care se confruntă cu un număr foarte mare de cereri de trecere în online a școlilor sunt cele din București și Olt, județ în care au fost făcut 50 de solicitări.
Sunt și multe județe, precum Tulcea, Sălaj, Bistrița-Năsăud, Sibiu, Satu Mare, Brăila, în care nu a existat nicio cerere din partea școlilor de a trece cursurile în online. De asemenea, la Cluj și Timișoara, unde rata de infectare trece de 10 la mia de locuitori, au existat doar câte 4 solicitări, a adăugat Cîmpeanu.
Situația solicitărilor de trecere în online a școlilor, defalcat pe baza Art. 3.2 (cu aprobare ISJ/ISMB și pe baza Art. 6.9. (pe baza de infectări, cu aviz DSP și solicitare de hotărâre CJSU/CMBSU).

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a anunțat luni că inspectoratele școlare județene vor aproba toate solicitările venite din partea conducerilor școlilor de a trece în online, formulate în baza ordinului comun ministerul Sănătății – ministerul Educației, afirmând că există diferențe între școli și directorii nu trebuie să aștepte o decizie centralizată.