Orchestra Barocă a Uniunii Europene concertează la Sala Radio

În perioada de început a Barocului muzical, în Paris, Londra, Roma, Veneția, Bologna sau Salzburg, cele mai răspândite ansambluri instrumentale aveau în componență un număr mic de instrumentiști. Odată cu „intrarea în scenă” a celebrului Jean Baptiste Lully, ansamblul instrumental a căpătat noi valențe sonore. Creația sa absolută în acest domeniu a fost ansamblul instrumental de la Curtea Franței care avea în alcătuire nu mai puțin de 24 de violoniști.

Lully a statutat astfel un nou mod de abordare a muzicii instrumentale și o disciplină de studiu în sine cunoscută astăzi sub denumirea de „cursuri de orchestră”. Acest ansamblu instrumental a fost de-a dreptul inspirator chiar și pentru dirijorul Archangelo Corelli care a extins numărul membrilor ansamblului Congregazione di Santa Cecilia la 150.

Nașterea ansamblului orchestral a constituit „momentul cheie” pentru unele dintre cele mai cunoscute lucrări ale compozitorilor de muzică barocă. Cele mai frumoase lucrări auzite vreodată pe scenele din Paris și Londra, fie că au fost suite orchestrale sau Concerti grossi, cu tutti și soli (ansamblu și solist/soliști) l-au determinat chiar pe legendarul Corelli să tipărească la vremea respectivă o colecție de lucrări orchestrale.

Eubo Live va readuce în lumină câteva dintre lucrările acestei colecții, împreună cu un dublu concert de Antonio Vivaldi, joi, 17 noiembrie, la Sala Radio.

Condus de violonista Margaret Faultless, una dintre cele mai cunoscute interprete și specialiste în domeniul muzicii baroce la ora actuală, muzicienii EUBO creează o sărbătoare a sonorităților stilului muzical orchestral. Veți vedea că atunci când acești minunați muzicieni interpretează această selecție de piese din creațiile celebrilor Lully, Purcell, Corelli și ale contemporanilor lor, imaginea pe care o creează este aceea a adevăratului spirit al vremii respective!
 

Program:

Giuseppe Torelli (1658-1709) – Sinfonia în la TV50: Allegro – Largo – Allegro

Jean Baptiste Lully (1632-1687) – Suita orchestrală din opera ”Atys”, LWV53: Ouverture – Air pour la Suite de Flore – Entrée des Songes Agreables – Entrée des Songes Funestes – Deuxieme entrée des Songes Funestes – Prelude – Seconde entrée – Premiere entrée des Coribantes

Henry Purcell (1659 – 1695) – Suita orchestrală din opera ”The Fairy Queen”: First Music [Prelude-Hornpipe] – Second Music [Air-Rondeau] – First Act Tune [Jig] – Act V Prelude – Dance for the Fairies – Symphony While the swans come forward – Third Act Tune [Hornpipe] – Chaconne [Dance for the Chinese man and woman]

Pauză

Archangelo Corelli (1653 – 1713) – Concerto Grosso în re, Op 6 No 1: Largo-Allegro – Largo – Allegro – Largo – Allegro – Allegro

Antonio Vivaldi (1678 – 1741) – Concertul pentru două oboaie în re minor, RV535: Largo – Allegro – Largo – Allegro molto

Georg Muffat (1653 – 1704) – Sonata II în sol minor din colecția ”Armonico Tributo”: Grave – Allegro – Grave-Forte e Allegro-Grave – Aria – Grave – Sarabanda – Grave – Borea

Orchestra Barocă a Uniunii Europene (EUBO)

Orchestra Barocă a Uniunii Europene este o entitate unică de tip modus operandi care din momentul fondării ei în anul 1985 a audiat și selectat anual noi membri. Existența efemeră a formației face ca toate concertele ei să fie speciale: interpretări live ce se bucură de realizările stilistice și tehnice ale celor mai buni tineri muzicieni europeni specializați în muzică barocă, combinate cu plăcerea permanentă a descoperirii noilor sensuri muzicale: „Interpretarea deosebită a acestei orchestre pan-europene… prevestește un viitor promițător pentru practica muzicală barocă în Europa” (International Record Review 2014).