Premieră mondială: ambalaj cosmetic realizat din plastic obținut din reciclarea emisiilor industriale de carbon

L’Oréal a creat în parteneriat cu LanzaTech și Total primul ambalaj pentru un produs cosmetic din plastic realizat din emisii industriale de carbon, care sunt captate și reciclate.

Potrivit lui Jacques Playe, Packaging & Development Director al L’Oréal, compania îşi propune să folosească acest material sustenabil în producția sticlelor de șampon și balsam până în 2024. De asemenea, oficialul companiei  speră ca și alte companii să se alăture în utilizarea acestei inovații.

„Acest parteneriat al companiilor industriale este un exemplu excelent de colaborare cu scopul dezvoltării materialelor din plastic ale viitorului, care sunt realizate din carbon reciclat și răspund unei cereri tot mai mari din partea clienților noștri. Dezvoltarea acestei noi soluții de utilizare a emisiilor industriale de carbon contribuie, de asemenea, la angajamentul Grupului de a ajunge la zero net în Europa până în 2050”, spune Senior Vice President Polymers Total, Valérie Goff.

Procesul de conversie a emisiilor are loc în trei pași:

  • LanzaTech captează emisiile industriale de carbon și le transformă în etanol, folosind un proces biologic unic;
  • Total, cu ajutorul unui proces inovator de deshidratare dezvoltat în parteneriat cu IFP Axens, transformă etanolul în etilenă înainte de a-l polimeriza în polietilenă, care va avea toate specificitățile tehnice ale echivalentului său fosil;
  • L’Oréal folosește polietilena astfel obținută pentru a produce ambalaje cu aceeași calitate și proprietăți ca și polietilena convențională.

“Acest succes tehnologic și industrial demonstrează faptul că emisiile industriale de carbon pot fi utilizate pentru a produce ambalaje din plastic. Această premieră mondială reflectă mai întâi angajamentul celor trei parteneri pentru dezvoltarea unei economii circulare durabile a materialelor din plastic, deschizând totodată calea către noi oportunități pentru captarea și reutilizarea emisiilor industriale de carbon”, se arată într-un comunicat comun al celor trei companii.

Cei trei parteneri își propun să continue colaborarea pentru producția pe scară largă a plasticului sustenabil, cu deschiderea de a lucra cu cei care vor să li se alăture și, împreună, să își ia angajamentul de a utiliza aceste noi materiale din plastic sustenabil.

Companie de reciclare a carbonului, LanzaTech este un lider global în fermentarea gazelor, producând combustibili și substanțe chimice sustenabile, prin conversia biologică a emisiilor de carbon uzat, inclusiv a gazelor reziduale respinse; a gazelor de sinteză (syngas) din toate formele de biomasă (de exemplu: deșeuri solide municipale, deșeuri industriale organice, deșeuri agricole) și a biogazului reformat.

„Acest parteneriat se bazează pe obiectivul comun de a crea o planetă mai curată pentru toți. Suntem recunoscători companiilor L’Oréal și Total pentru angajamentul lor de a reduce intensitatea emisiilor de carbon ale activităților lor. Împreună putem reduce amprenta de carbon a ambalajelor prin conversia emisiilor de carbon în produse utile, astfel carbonul de unică folosință devine un lucru al trecutului”, a declarat CEO-ul LanzaTech, Jennifer Holmgren.

Total este o companie de energie care produce și comercializează combustibili, gaze naturale și electricitate. Compania este prezentă în peste 130 de ţări şi are circa 100.000 de angajați.

Cu un portofoliu unic de 36 branduri diverse și complementare, Grupul L’Oréal a generat vânzări de 29,87 miliarde de euro în 2019 și are 88.000 angajați în toată lumea. L’Oréal este prezentă în toate rețelele de distribuție: mass market, magazine, farmacii și drogherii, saloane de îngrijire, retail-ul din domeniul turismului, retail-ul propriu și e-commerce. L’Oréal România are o istorie de 23 de ani și oferă consumatorilor cosmetice prin 22 de branduri și o rețea de distribuție complexă.

sursa: green-report.ro