Românii petrec aproape 280 de minute zilnic pe internet

Utilizatorii de internet din România petrec aproape 280 de minute zilnic online, principalele lor teme de interes fiind ştirile, muzica, informaţiile din domeniul medicinei şi cele din zona culturală, potrivit Biroului Român de Audit Transmedia (BRAT).

Biroul Român de Audit Transmedia a organizat, joi, o dezbatere pe baza studiilor pe care le desfăşoară şi ale căror concluzii au fost reunite sub titulatura "BRAT – Tendinţe Media".Studiile BRAT au prezentat aspecte referitoare la media din România (TV, radio, internet şi outdoor-OOH) şi modul în care a evoluat consumul de media în 2015, comparativ cu 2005.
Principala concluzie desprinsă de BRAT în urma cercetărilor sale este aceea că internetul s-a transformat dintr-un canal media într-o utilitate şi a devenit foarte popular, în special în rândul tinerilor. Astfel, 95% dintre tinerii cu vârste între 14 şi 24 de ani utilizează internetul în mediul urban, iar 82% dintre tinerii cu vârste între 14 şi 24 de ani utilizează internetul în mediul rural.
În ceea ce priveşte scopul folosirii internetului, cei mai mulţi dintre utilizatori caută informaţii cu ajutorul motoarelor de căutare (84%), folosesc e-mailul (75%) şi accesează reţelele sociale (74%). Totodată, 72% dintre utilizatori spun că urmăresc materiale video, 69% citesc ştiri, 64% caută anunţuri de mică publicitate, 63% caută informaţii despre produse/ servicii în vederea achiziţiei, 48% ascultă materiale audio, 31% fac operaţiuni bancare online şi 20% participă la jocuri de noroc şi pariuri sportive.