Teatrul Odeon vă aşteaptă cu două noi producţii

Teatrul Odeon vă aşteaptă cu două noi producţii la Sala Majestic şi Sala Studio, în zilele de 20, 21 şi 22 mai.

KAFKA. 5 VISE după texte de Franz Kafka, un spectacol de Dragoş Galgoţiu.

REFUGIUL de Jennifer Haley, regia Horia Suru.

Kafka. 5 vise

după texte de Franz Kafka
traducerea Gellu Naum şi Mihai Isbăşescu
cu: Ionel Mihăilescu, Radu Amzulescu, Valentin Popescu, Laurențiu Lazăr, Mihai Smarandache, Anca Dumitra, Gabriel Pintilei, Ruxandra Maniu, Sabrina Iașchevici, Silvian Vâlcu, Relu Poalelungi, Anda Saltelechi, Anca Florescu, Simona Dabija


În această nouă producţie în care regizorul Dragoş Galgoţiu semnează şi decorul, scenariul său teatral are la bază fragmente din romanul Procesul şi din patru dintre cele mai cunoscute povestiri ale lui Franz Kafka: Metamorfoza, O dare de seamă pentru o Academie, Verdictul şi Colonia penitenciară. Costumele sunt realizate de Lia Manţoc, iar coregrafia de Răzvan Mazilu.
 

“Abisul din noi pare întunecat, ca adâncul unui lac… Acolo, în abisul personal al ființei, dorm și visează întrebările care ne tulbură, pe care uneori le uităm, dar care vin uneori peste noi. Poate de aceea există o seducție intensă în povestirile lui Kafka, ele ne trezesc impresii familiare, aparent uitate, dar care se animă în timpul lecturii, sunt ca visele mari ale omenirii, cele pe care le visăm toți, vise care par să dezvăluie și să ascundă în același timp ceva esențial, tulburător. Textele lui Kafka îmi amintesc de textele sacre scrise în limbi uitate, descifrarea lor este probabil imposibilă, poate fi doar intuită, au puterea marilor mituri în care se adună aluviuni de gânduri, impresii, emoții, într-un amalgam obscur. Umorul lui Kafka destabilizează însă respectul pe care-l impune mitologia, abisul nu este plasat în afara noastră, este în noi. Spiritul iconoclast al lui Kafka, rebeliunea lui literară, inventica lui, din care se revendică multe dintre experiențele estetice radicale ale secolului XX, dau abisului o dimensiune umană, abisul poate părea ridicol, derizoriu, grotesc, poate fi privit cu umor, dar rămâne misterios, dureros, tulburător. Ca toate marile experiențe ale spiritului, povestirile lui Kafka sunt o privire a ființei în oglindă, privirea alunecă însă adânc dincolo de imagine, în jocul bizar al umbrelor care compun imaginea, căutând matricea din spatele fumului imaginii… Prin Kafka intuim răspunsuri la întrebările fără răspuns, dar odată atins, odată văzut, sensul pare să se risipească așa cum dispar dimineața acele vise teribile în care am avut impresia că ni s-a revelat ceva care pare de neatins. Impresia atingerii însă rămâne, e intensă, tulburătoare. Așa îl simt eu pe Kafka.”

Dragoş Galgoţiu

Primele reprezentaţii sunt programate pe 20, 21, 22 şi 28 mai, de la ora 19.30, la Sala Studio.
Preţul biletelor: 21,20 lei şi 12, 72 lei

 

Refugiul

De Jennifer Haley
Traducerea Ionuț Grama
Regia Horia Suru
Decorul Maria Miu
Costume Diana Sav
Muzica Silent Strike
Visuals Dan Basu
Cu: Mugur Arvunescu, Nicoleta Lefter, Cezar Antal, Sandra Ducuță, Ionuț Grama


Refugiul este un thriller sci-fi despre efectul tehnologiei și a lumii virtuale asupra personalităților, gândurilor și viselor noastre. Un spectacol despre explorarea consecinţelor trăirii online a celor mai întunecate dorinţe personale.
Piesa a fost distinsă în 2012 cu Premiul Susan Smith Blackburn, Premiul Los Angeles Ovation şi Premiul Drama Critics Circle. A avut premiera mondială în 2013 la Kirk Douglas Theatre (Culver City, California), urmată ulterior de montări la Royal Court Theatre (Londra), MCC Theater (New York) în 2014, iar în 2015 la Duke of York’s Theatre (Londra).

Producția de la Teatrul Odeon este un proiect câștigător al concursului Tineri regizori – Texte contemporane.
Primele reprezentații sunt programate pe 22 și 27 mai, de la ora 19:00, la Sala Majestic. Prețul biletelor: 21,20 lei şi 12,72 lei.
 

„Refugiul reprezintă cele mai mari frici ale noastre cu privire la viitorul internautic. Cei mai mulți dintre noi nu ne preocupăm activ de evoluția tehnologică, însă ne așteptăm ca progresul științei să ne vină în întâmpinare cu produse din ce in ce mai adaptate nevoilor noastre și cât mai conectate. Tehnologia reprezintă pentru noi în acest moment al istoriei cel mai puternic instrument aflat in slujba confortului uman. Dezvoltarea exponențială a inteligenței artificiale însă, trimite spre un scenariu care nu numai ca nu mai are confortul uman în centru, ci pune sub semnul întrebării însăși superioritatea umană în fața a ceea ce acum numim generic “mașini virtuale”.

Horia Suru


Jennifer Haley este un apreciat dramaturg și scenarist de televiziune american. Este preocupată de aspectul etic al realităţii virtuale şi impactul tehnologiei asupra relaţiilor dintre oameni, identităţii şi dorinţei. Printre cele mai cunoscute și apreciate piese ale sale menţionăm: Sustainable Living (2014), Breadcrumbs (2010), Neighborhood 3: Requisition of Doom (2008), The Butcher's Daughter (2000) şi Refugiul (The Nether).

Horia Suru este unul dintre cei mai apreciați creatori ai tinerei generații. A absolvit Facultatea de Teatru și Televiziune la Universitatea „Babes-Bolyai“ din Cluj-Napoca, semnând încă din 2008 regia a numeroase spectacole. Cele mai recente montări ale sale sunt Umbre. Un studiu la Teatrul Excelsior București şi spectacolul Columbinus la Teatrul Municipal Baia Mare. Dintre spectacolele montate în anii precedenţi menţionăm: NSFW-Not safe for work de Lucy Kirkwood la Point Theatre București, Vania și Sonia și Mașa și Spike de Ch. Durang la Teatrul Mic, Thomas Sawyer după Mark Twain la Teatrul Excelsior, ActOrchestra – creație colectivă la Teatrul Naţional Bucureşti, Ziua în care nu se cumpără nimic de Kim Atle Hansen – coproducție a Teatrului Național București și ProDrama, Cockosi de Mike Bartlett la Teatrul ACT București, O scurtă istorie a unui punct – creat în parteneriat cu Superhero Clubhouse NY, în cadrul programului rezindential WASP; LSD Theater Show după Christopher Durang la Teatrul Godot în București.