Glamour și eleganță la prezentarea Dior Haute Couture Spring-Summer 2024

Getting your Trinity Audio player ready...

Sursă foto: The Associated Press

Spectacolul de modă haute couture al casei Dior la Muzeul Rodin din Paris a țesut o tapiserie otomană intricate pentru primăvară și a atras luni o constelație de vedete care să-i rivalizeze. Rihanna, Natalie Portman, Elizabeth Debicki, Ali Wong, Felicity Jones, Glenn Close, Kristin Scott Thomas, Juliette Binoche și Carla Bruni au fost printre invitații VIP prezenți pentru a admira ultima creație a lui Maria Grazia Chiuri, o fuziune între artă și modă. O instalație realizată de artistul Isabella Ducrot împodobește pereții podiumului. Decorul numit „Big Aura” prezintă numeroase rochii supra-dimensionate, care amintesc de îmbrăcămintea sultanilor otomani și sugerează tema spectacolului și unicitatea haute couture.

Iată câteva momente importante ale prezentărilor de modă haute couture pentru primăvara 2024 la Paris:

 

Sursă foto: The Associated Press

ABORDARE UNICĂ DIOR COUTURE  

Totul a început cu un trench bej, discret, dar impunător, purtat cu un guler mare care dezvăluie un tors gol și completat de un choker dublu din perle brute.

Sursă foto: The Associated Press

Interacțiunile lui Chiuri între siluetele arhitecturale și materialele inovatoare au fost evidente într-o colecție diversă, care avea multe de spus, împletind cu ușurință bogăția istorică a stilurilor otomane cu contemporaneitatea.

Cu toate acestea, spectacolul a depășit influențele istorice: era cu adevărat un spectacol Dior. O fustă drapată brodată cu fire metalice în stil otoman exemplifica propria moștenire haute couture a lui Dior. Mai presus de toate, a funcționat ca un omagiu adus eroilor nevăzuți ai haute couture: legendarele croitorese ale lui Dior. Arta lor a fost vivid expusă în piese precum un top croșetat cu fire de flori de câmp, o tapiserie înfloritoare de motive intricate care i-a făcut pe oaspeți să-și întindă mâinile după aparatele foto. A fost piesa de rezistență. Explorând mai adânc istoria bogată a lui Dior, rochia La Cigale, o piesă iconică din colecția de toamnă-iarnă a lui Christian Dior din 1952, a fost redesenată fiind  reimaginată pentru era modern și evidențiindu-se prin construcția sa sculpturală și luxosul țesut moiré.

Sursă foto: The Associated Press

Ambiția colecției a fost și singurul său punct vulnerabil, adesea ducând către marginile coerenței tematice. Un exemplu a fost o rochie elegantă neagră lungă, din crep, care, deși stilată, părea incongruentă în contextul expoziției în ansamblu. Poate că acesta a fost chiar scopul. Instalația lui Ducrot sublinia tema aurorelor unice ale haute couture, haine care depășesc moda pentru a reflecta individualitatea purtătorului.

FUZIUNEA IREALĂ A ISTORIEI CU EXCENTRICITĂȚII LA SCHIAPARELLI

Schiaparelli, condusă de creativul Daniel Roseberry, a inaugurat săptămâna Haute Couture cu o celebrare a extravaganței, suprarealismului și a venerării istorice. Colecția a fost un tablou viu al zilelor de glorie din anii 1930 ale casei sub îndrumarea regretatei Elsa Schiaparelli, amestecat cu o nuanță provocatoare care a electrizat publicul VIP.

Începând cu o rochie neagră în stil PVC inspirată de still ,,dominatrix’’, completată cu un guler elisabetan, spectacolul a fost un studiu de contraste istorice. Această reinterpretare modernă a gulerului, amestecând splendoarea de altădată cu un omagiu adus esteticii BDSM, a evidențiat abilitatea ingenioasă a lui Roseberry de a împleti cu iz ironic, arta și moda de înaltă ținută.

Sursă foto: The Associated Press

O piesă remarcabilă  a fost mantia neagră din secolul al XVII-lea, decorată cu frânghii, care reflecta țepii provocatori ai unui adept BDSM, fiind pusă în valoare  în jurul gâtului de o zgardă perlată și strălucitoare . Dincolo de exteriorul său tentant, ansamblul sublinia măiestria lui Schiaparelli față de artizanat.

Sursă foto: The Associated Press

O omagiere a lui Roseberry adusă fondatoarei casei a fost prezentată cu măiestrie într-un ansamblu format dintr-o jachetă de costum cu perle și brațe tubulare, sculpturale, care redefineau forma umană. Această piesă și altele exemplificau abordarea sa suprarealistă a clasicele, o caracteristică distinctivă a viziunii originale a lui Elsa Schiaparelli.

Apogeul spectacolului a fost atins cu un top dramatic din dantelă neagră, transparentă, care se desfășura cu detalii intricate asemănătoare venelor, amintind de fragilele aripi de insectă – o încarnare a rădăcinilor suprarealiste ale casei de modă. A fost o combinație impresionantă între frivolitate, eleganță și siluetele consacrate ale lui Schiaparelli, reinventate pentru era contemporană.

JENNIFER LOPEZ A STRĂLUCIT

Jennifer Lopez a adoptat un look îndrăzneț stil Schiaparelli. Megastar-ul a captivat privirile spectatorilor la locația Petit Palais cu un palton alb impresionant, o capodoperă decorată cu petale reale de trandafir alb care se revărsau peste un pulover alb cu guler înalt texturat. Această fantezie florală a fost creația lui Roseberry, conform casei. Tunsoarea Bob a vedetei, cu o lungime până la bărbie, coafat într-un stil ușor umed, completa elementul de îndrăzneală.

Sursă foto: The Associated Press

Sursă foto: The Associated Press

DISPARIȚIA CATWALK-ULUI: UN APEL PENTRU RECONFIGURAREA LOCURILOR

În lumea alertă a modei moderne, unele prezentări de modă, inclusiv cele ale lui Dior, ar putea beneficia de o reconsiderare a aranjamentelor de locuri pentru public. La spectacolul de couture al lui Dior, cele patru bănci destinate oaspeților au fost plasate la aceeași înălțime, într-un contrast accentuat față de prezentările de modă pentru bărbați ale lui Dior, unde rândurile din spate erau dispuse la înălțimi diferite. Această configurație a generat plângeri din partea unor participanți, care s-au trezit văzând doar partea superioară a creațiilor haute couture — mai ales în era oaspeților echipați cu camere foto — împiedicând o apreciere completă a colecției.

Sursă foto: The Associated Press

Problema locurilor a stârnit discuții printre pasionații de modă și critici, mulți simțind că aranjamentul pare elitist, favorizând privitorii din primul rând în timp ce limitează experiența pentru ceilalți. Un oaspete din ultimul rând a remarcat cu umor: „S-ar putea să fiu nevoit să revizuiesc doar partea superioară a colecției.”

FLORALUL ȘI RAFINAMENTUL LUI VALLI

Sursă foto: The Associated Press

Aer parfumat, un covor roz luxuriant și muzică orchestrală plină de suspans sunt detaliile care au creat o atmosferă de lux pentru VIP-urile care se adunau la spectacolul lui Giambattista Valli în Place Vendôme. Fidelă stilului distinct al lui Valli pentru dramă, colecția strălucea în nuanțe de bujor și roz pudrat, punctate de roșu aprins, portocaliu și obsidian.

Sursă foto: The Associated Press

Spectacolul a contrastat prin bustierele strălucitoare și mici cu falduri imense de tulle și funde asimetrice de proporții colosale. Deschizându-se cu un body de catifea de mătăsoasă decorată cu trandafiri din organza de mătase, colecția a evoluat spre fuste și falduri din tulle drapat, o dovadă a talentului lui Valli în ceea ce privește volumul extravagant.

Cristalele și fundele erau prezente în abundență. Mânecile balon și faldurile de catifea aminteau de opulența elisabetană, în timp ce umerii căzuți se desfășurau ca niște flori, amestecând elemente istorice cu haute couture contemporană. Fiecare piesă, care segmenta forma feminină în straturi arhitecturale, o altă semnătură a lui Valli, a evidențiat expertiza sa în crearea de siluete impresionante.

Spectacolul a culminat într-un moment de pură teatralitate: trenul extravagant al rochiei de mireasă, atât de voluminos, s-a prins în picioarele VIP-urilor din primul rând, într-un moment simbolic al excesului nereținut al colecției.

Valli a sărbătorit constant opulența și romanticismul, iar spectacolele sale de couture sunt cunoscute pentru calitățile lor evadante, oferind o lume de bucurie estetică pură și desfătare vizuală.

FANTEZIA ECLECTICĂ ESTICĂ A LUI RAHUL MISHRA

Couture-ul lui Rahul Mishra a fost o celebrare a opulenței estice și a artei vibrante. Spectacolul – lipsit de teama excesului – s-a desfășurat în explozii de culoare. Deschiderea a fost marcată de un motiv de libelulă remarcabil, brodat pe un disc transparent care semăna cu mătasea de păianjen, decorând o manechină cu un turban aur luminos. Această imagine, care răsuna cu fascinația lui Mishra pentru creaturile fermecătoare ale naturii, a stabilit tonul pentru o colecție divergentă.

Au fost și doi bărbați cu pieptul gol, purtând turbane și pantaloni sultan din paiete strălucitoare de argint, au continuat tema orientală. Poncho-uri argintii stratificate, flare-uri disco sclipitoare și costume strălucitoare albastre metalice au defilat pe podium, la fel și un motiv de libelulă reimaginat ca o fundă colosală în zona taliei, realizată din argint și perle.

Sursă foto: The Associated Press

Rochii imense cu glugă din tulle, aproape înghițind manechinele, au evidențiat talentul lui Mishra pentru volume dramatice. Rahul Mishra este un designer de modă indian, cunoscut pentru abordarea sa unică în design, care integrează adesea meșteșugurile tradiționale indiene cu moda contemporană.

Sursă foto: The Associated Press

Sursă foto: The Associated Press

Sursă foto: The Associated Press

 Sursă foto: The Associated Press

Prezentarea spectaculoasă a colecției Haute Couture Spring-Summer 2024 de la Dior a adus un suflu proaspăt și o perspectivă inovatoare în lumea modei pariziene. Fiecare ținută a fost ca o capodoperă, îmbinând măiestria artizanală cu elemente surprinzătoare, iar detaliile inspirate de stilurile otomane au adăugat o notă distinctivă colecției. Cu această prezentare remarcabilă, Dior a continuat să-și consolideze poziția în fruntea modei haute couture, oferind o călătorie impresionantă în universul luxuriant al eleganței pariziene.