Institutul Francez lansează concursul online de interpretare muzicală în limba franceză FrenchMania 2020

Institutul Francez lansează, în cooperare cu Keo, Alexandra Ungureanu şi cântăreţul francez Cali, concursul online de interpretare muzicală în limba franceză FrenchMania 2020.

Potrivit unui comunicat al organizatorilor transmis AGERPRES, ediţia din acest an se va desfăşura exclusiv online.
 

Proiectul care promovează muzica franceză va avea două părţi: una profesionistă, în cadrul căreia cântăreţi români şi francezi vor propune publicului înregistrări muzicale video care vor fi distribuite online, şi una destinată tinerilor români care va avea forma unui concurs de talente numit „FrenchMania sur mon smartphone”.

În prima parte, Keo, Alexandra Ungureanu şi artistul francez Cali vor interpreta cântece franţuzeşti şi francofone care vor fi oferite publicului român pe platformele online ale Institutului Francez. 

În cea de-a doua parte, tinerii care au între 14 şi 24 de ani sunt invitaţi să cânte live o melodie din repertoriul francez şi francofon din ultimii 10 ani, s-o înregistreze şi să trimită materialul video la adresa frenchmania@institutfrancais.ro, până pe 5 mai.

Câştigătorul „FrenchMania sur mon smartphone” va primi un premiu de 2.000 de lei şi va avea şansa de a cânta împreună cu Keo şi Alexandra Ungureanu pe scena Institutului Francez. Cei clasaţi pe locurile 2 şi 3 vor primi 1.000, respectiv 800 de lei, iar fiecare dintre cei 10 finalişti va primi un abonament la una din mediatecile Institutului Francez în funcţie de domiciliu.

Juriul concursului va fi compus din reprezentanţii Institutului Francez, Keo, Alexandra Ungureanu, Cornel Ion – directorul RFI România şi preşedintele festivalului Chants, sons sur scene din Baia Mare.

Iniţiat de Institutul Francez din România împreună cu compozitorul Keo, Festivalul FrenchMania a propus, în decursul anilor, concerte în care renumiţi artişti români au cântat din repertoriul noii scene franceze şi francofone.

FrenchMania este doar unul dintre proiectele pe care Institutul Francez le adaptează la situaţia de criză şi le desfăşoară online. Sub deviza „Să găsim părţile pozitive ale izolării”, echipa Institutului Francez, care lucrează de acasă de la mijlocul lunii martie, doreşte să rămână alături de publicul său, asigurând continuitate în cele mai importante domenii ale activităţii sale, se arată în comunicat. AGERPRES/(AS – autor: Petronius Craiu, editor: Mihai Simionescu, editor online: Gabriela Badea)