Leclerc a cerut marilor companii de bunuri de larg consum să-și reducă prețurile

În Franța, lanțul de supermarketuri E. Leclerc, cel mai mare din țară, a cerut tuturor marilor companii de bunuri de larg consum să-și reducă prețurile. Această solicitare vine în sprijinul deciziei luate de Carrefour, un alt mare lanț de supermarketuri, de a renunța la produsele Pepsico din cauza unor negocieri dificile privind prețurile. Michel-Edouard Leclerc, președintele E. Leclerc, a declarat într-o postare pe LinkedIn că este necesar ca acești furnizori, care au crescut prețurile excesiv, să le reducă acum sau să le modereze. Acest apel intervine într-un context în care Franța se confruntă cu o dezbatere intensă asupra prețurilor produselor de bază și în care guvernul a cerut comercianților cu amănuntul și furnizorilor să încheie negocierile anuale privind prețurile în ianuarie, cu două luni mai devreme decât de obicei, în încercarea de a reduce inflația.

Carrefour a anunțat joi că magazinele sale din Franța, Belgia, Italia și Spania nu vor mai stoca produse precum Pepsi, Lay’s Crisps, Cheetos și 7up, datorită creșterilor inacceptabile de preț. Această mișcare a stârnit o atenție semnificativă, deoarece aceste mărci sunt populare și frecvent achiziționate de consumatori. În replică, PepsiCo a declarat că a fost în discuții cu Carrefour de multe luni și va continua să se angajeze cu bună-credință pentru a asigura disponibilitatea produselor sale. Piața franceză a reprezentat doar 1% din veniturile PepsiCo în 2022, conform cifrelor Nielsen analizate de Barclays. E. Leclerc nu a răspuns imediat la o cerere de comentarii și la întrebări despre dacă va retrage Pepsico sau oricare alte produse.

Deciziile luate de Carrefour și posibilele acțiuni ale E. Leclerc pot avea efecte semnificative nu doar pe piața din Franța, ci și în alte țări europene, având în vedere influența și dimensiunea acestor companii în sectorul de retail.