Portrete de Cartier, un proiect artistic de înțelegere și explorare a cartierelor bucureștene

Începând cu luna martie 2019 a fost lansat proiectul Portrete de cartier prin care echipa de artiști ai Asociației Antistatic în parteneriat cu A.T.U (Asociația pentru Tranziție Urbană) își propun să înțeleagă și să arate cum sunt cartierele bucureștene, construind portretele colective și subiective ale acestora.

Proiectul cuprinde explorarea a două cartiere: Străulești (Bucureștii Noi) și Calea Călărașilor, începând în cartierul Străulești în perioada martie – iunie 2019. Într-un București în care locuitorii se simt neputincioși și deseori înstrăinați față de oraș, artiștii îi vor invita să se implice într-o serie de ateliere participative care să îi provoace să se gândească la relația lor cu spațiul locuit, cu vecinii din comunitate, cu istoria și prezentul locurilor pe care le văd zi de zi.

Vor vedea împreună cu locuitorii cum contribuie la identitatea cartierelor. Lucrurile descoperite în ateliere și în perioada de cercetare artistică vor sta la baza creației artiștilor, care, împreună cu elemente create chiar de locuitorii cartierelor, vor alcătui obiectul unor expoziții în fiecare cartier și în centrul Bucureștiului. În Străulești, o echipă de 8 artiști vizuali – graficieni, pictori, ilustratori au început deja să exploreze străzile cartierului și să se împrietenească cu oamenii locului.

Atelierele urmează să aibă loc la începutul lunii mai 2019. Locuitorii cartierului Străulești sunt invitați pe pagina de Facebook a proiectului, https://www.facebook.com/portretedecartier/ să se implice și să sprijine echipa de artiști pentru a cunoaște cât mai bine locul.

Portrete de cartier. Proiect al Asociației Antistatic (www.antistaticasociatia.com), în parteneriat cu ATU, co-finanţat de Administraţia Fondului Cultural Naţional. Parteneri media: Tananana, Radio România Cultural, Modernism, Decât O Revistă. Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziţia Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitea beneficiarului finațării.

Anunțuri publicitare