×

Fuji TV în centrul unui scandal de hărțuire sexuală

Fuji TV în centrul unui scandal de hărțuire sexuală
Getting your Trinity Audio player ready...

Presiunea crește asupra conducerii

Televiziunea japoneză Fuji TV se confruntă cu un val de critici din partea publicului și a advertiserilor în urma acuzațiilor de hărțuire sexuală aduse împotriva prezentatorului și megastarului J-pop Masahiro Nakai, în vârstă de 52 de ani. Incidentul, despre care s-a scris în presa locală luna trecută, implică o acuzație de agresiune sexuală din 2023, pentru care Nakai ar fi plătit victimei o sumă de 90 de milioane de yeni (aproximativ 570.000 USD) pentru a semna un acord de confidențialitate.

Conducerea Fuji TV, sub presiune

Președintele Fuji TV, Koichi Minato, a recunoscut că a fost informat despre scandal la scurt timp după ce acesta a avut loc, însă compania neagă că personalul său ar fi fost implicat în organizarea întâlnirii dintre Nakai și femeia respectivă. Criticile privind lipsa de transparență a rețelei au crescut, mai ales după ce Fuji TV a anunțat o investigație internă.

Astăzi, Fuji TV va organiza o conferință de presă după o ședință a consiliului de administrație, în contextul speculațiilor privind posibile demisii la nivel executiv.

„Având în vedere amploarea acestui ‘incident’, este necesar să se ia măsuri în ceea ce privește personalul,” a declarat Kiyoto Saito, membru extern al consiliului, pentru postul public NHK.

Impact asupra lui Masahiro Nakai și asupra brandurilor partenere

Nakai, fost membru al celebrei trupe J-pop SMAP, a anunțat vineri că se retrage din activitatea publică, după ce a fost eliminat din emisiunile săptămânale difuzate pe Fuji TV și alte posturi.

„Sunt singurul responsabil pentru tot” și „îmi cer scuze sincer femeii”, a declarat Nakai. Totuși, el a adăugat anterior că o parte din relatările media sunt „diferite de fapte”.

Scandalul a provocat retragerea unor branduri importante, precum McDonald’s și Toyota, din pauzele publicitare ale Fuji TV, ceea ce a dus la difuzarea exclusivă a anunțurilor de interes public în timpul acestor segmente.

Aceste acuzații vin pe fondul unui alt scandal major din industria de divertisment japoneză, legat de agenția Johnny & Associates, care a admis anul trecut că fondatorul său, Johnny Kitagawa, a abuzat sexual băieți și tineri timp de decenii.

Cazul Nakai a fost adus în atenție de tabloide precum Shukan Bunshun, însă presa japoneză principală a abordat subiectul cu rezerve, referindu-se la incident drept un „scandal sexual” sau „comportament inadecvat”.

Critici asupra modului de gestionare a scandalului

Conferința de presă organizată de Minato pe 17 ianuarie a fost aspru criticată pentru lipsa de transparență, fiind invitate doar anumite publicații, fără permisiunea de a înregistra video, iar președintele a evitat să răspundă la multe întrebări. Acest lucru a atras o reacție dură din partea investitorului american Rising Sun Management, care a cerut formarea unui comitet de experți independenți pentru a investiga situația.

„Această conferință a fost nimic mai puțin decât un dezastru,” a declarat Rising Sun Management, descriind lipsa de răspunsuri ca fiind inacceptabilă pentru un post de televiziune de anvergura Fuji TV.

O moștenire afectată

Fuji TV, cândva lider în audiențe cu emisiuni de comedie, seriale și producții renumite, inclusiv filmul premiat „Shoplifters” al lui Hirokazu Kore-eda, se află acum în centrul unei crize de imagine fără precedent.

Scandalul riscă să afecteze pe termen lung reputația rețelei și să accelereze pierderea încrederii din partea publicului și a partenerilor comerciali. Cum va gestiona Fuji TV această situație va determina în mare măsură viitorul său pe piața media japoneză.


Descoperă mai multe la Radio Clasic FM

Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.

Descoperă mai multe la Radio Clasic FM

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura