Getting your Trinity Audio player ready...
|
Presiunea crește asupra conducerii
Televiziunea japoneză Fuji TV se confruntă cu un val de critici din partea publicului și a advertiserilor în urma acuzațiilor de hărțuire sexuală aduse împotriva prezentatorului și megastarului J-pop Masahiro Nakai, în vârstă de 52 de ani. Incidentul, despre care s-a scris în presa locală luna trecută, implică o acuzație de agresiune sexuală din 2023, pentru care Nakai ar fi plătit victimei o sumă de 90 de milioane de yeni (aproximativ 570.000 USD) pentru a semna un acord de confidențialitate.
Conducerea Fuji TV, sub presiune
Președintele Fuji TV, Koichi Minato, a recunoscut că a fost informat despre scandal la scurt timp după ce acesta a avut loc, însă compania neagă că personalul său ar fi fost implicat în organizarea întâlnirii dintre Nakai și femeia respectivă. Criticile privind lipsa de transparență a rețelei au crescut, mai ales după ce Fuji TV a anunțat o investigație internă.
Astăzi, Fuji TV va organiza o conferință de presă după o ședință a consiliului de administrație, în contextul speculațiilor privind posibile demisii la nivel executiv.
„Având în vedere amploarea acestui ‘incident’, este necesar să se ia măsuri în ceea ce privește personalul,” a declarat Kiyoto Saito, membru extern al consiliului, pentru postul public NHK.
Impact asupra lui Masahiro Nakai și asupra brandurilor partenere
Nakai, fost membru al celebrei trupe J-pop SMAP, a anunțat vineri că se retrage din activitatea publică, după ce a fost eliminat din emisiunile săptămânale difuzate pe Fuji TV și alte posturi.
„Sunt singurul responsabil pentru tot” și „îmi cer scuze sincer femeii”, a declarat Nakai. Totuși, el a adăugat anterior că o parte din relatările media sunt „diferite de fapte”.
Scandalul a provocat retragerea unor branduri importante, precum McDonald’s și Toyota, din pauzele publicitare ale Fuji TV, ceea ce a dus la difuzarea exclusivă a anunțurilor de interes public în timpul acestor segmente.
Aceste acuzații vin pe fondul unui alt scandal major din industria de divertisment japoneză, legat de agenția Johnny & Associates, care a admis anul trecut că fondatorul său, Johnny Kitagawa, a abuzat sexual băieți și tineri timp de decenii.
Cazul Nakai a fost adus în atenție de tabloide precum Shukan Bunshun, însă presa japoneză principală a abordat subiectul cu rezerve, referindu-se la incident drept un „scandal sexual” sau „comportament inadecvat”.
Critici asupra modului de gestionare a scandalului
Conferința de presă organizată de Minato pe 17 ianuarie a fost aspru criticată pentru lipsa de transparență, fiind invitate doar anumite publicații, fără permisiunea de a înregistra video, iar președintele a evitat să răspundă la multe întrebări. Acest lucru a atras o reacție dură din partea investitorului american Rising Sun Management, care a cerut formarea unui comitet de experți independenți pentru a investiga situația.
„Această conferință a fost nimic mai puțin decât un dezastru,” a declarat Rising Sun Management, descriind lipsa de răspunsuri ca fiind inacceptabilă pentru un post de televiziune de anvergura Fuji TV.
O moștenire afectată
Fuji TV, cândva lider în audiențe cu emisiuni de comedie, seriale și producții renumite, inclusiv filmul premiat „Shoplifters” al lui Hirokazu Kore-eda, se află acum în centrul unei crize de imagine fără precedent.
Scandalul riscă să afecteze pe termen lung reputația rețelei și să accelereze pierderea încrederii din partea publicului și a partenerilor comerciali. Cum va gestiona Fuji TV această situație va determina în mare măsură viitorul său pe piața media japoneză.
Descoperă mai multe la Radio Clasic FM
Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.