Un nou pas important a fost făcut în direcția modernizării infrastructurii rutiere din sudul României. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat vineri că Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a atribuit contractul pentru proiectarea Drumului de mare viteză București-Giurgiu, o legătură esențială care ar putea schimba radical modul în care românii vor circula spre Bulgaria.
Autostradă sau drum expres? Decizia vine după studiu
Contractul, în valoare de 31,2 milioane de lei (fără TVA), a fost câștigat de o asociere de firme din România, care va avea la dispoziție 16 luni pentru a elabora Studiul de Fezabilitate. Proiectul este finanțat prin Programul Transport 2021-2027 și va stabili elementele-cheie ale viitorului drum: profilul tehnic (autostradă sau drum expres), traseul optim și punctul de conexiune cu noul pod peste Dunăre din zona Giurgiu-Ruse, aflat în curs de realizare.
„CNIR a atribuit contractul pentru proiectarea Drumului de mare viteză București-Giurgiu”, a declarat Sorin Grindeanu. „Contractul va putea fi semnat după 10 zile, dacă nu vor fi depuse contestații.”
Un proiect cu miză regională
Importanța acestui proiect depășește granițele naționale. Viitorul drum de mare viteză va asigura o conexiune directă între Capitala României și rețeaua rutieră a Bulgariei, consolidând astfel rolul României ca punte de legătură între Europa Centrală și de Sud-Est. În același timp, va oferi un acces mai rapid și mai sigur către una dintre cele mai populare destinații de vacanță pentru români: litoralul bulgăresc.
Noul drum este așteptat să descongestioneze traficul intens de pe DN5 și să creeze o rută modernă, adaptată nevoilor actuale de mobilitate și transport. Proiectul vine ca parte a unui efort mai larg de dezvoltare a infrastructurii transfrontaliere, în contextul în care România și Bulgaria își intensifică cooperarea pentru facilitarea transportului și schimburilor comerciale.
Următorii pași
După semnarea contractului, echipa de proiectanți va începe lucrările preliminare de teren, analizele geotehnice și studiile de trafic. Acestea vor fi esențiale pentru alegerea celei mai eficiente soluții tehnice și pentru trasarea unui traseu care să evite ariile protejate sau zonele dens populate.
Dacă nu vor exista contestații, lucrările pentru studiul de fezabilitate ar putea începe în această vară. Până la finalizarea documentației și obținerea tuturor avizelor necesare, autoritățile speră ca execuția propriu-zisă a drumului să poată începe în următorii 2-3 ani.
Proiectul București–Giurgiu se anunță a fi una dintre cele mai strategice investiții în infrastructura rutieră românească, cu impact direct asupra turismului, economiei și cooperării regionale.
Descoperă mai multe la Radio Clasic FM
Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.