- Serviciul Public de Evidență a Persoanelor Făgăraș își suspendă activitatea temporar pentru relocare
- Premierul anunță că nu se vor impozita nunțile și botezurile
- Inteligența artificială lucrează pentru identificarea modificărilor ADN-ului uman
- Calea Victoriei din București transformată într-o promenadă urbană și artistică
- Nicușor Dan: Curtea de Apel a anulat partea din raportul ANI
Agenda Festivalului George Enescu – 28.08.2023

Cea de a doua zi a Festivalului Internațional „George Enescu” s-a deschis în forță la Ateneul Român cu compoziția intitulată „Con brio” de Jörg Widmann, interpretată de Orchestra Simfonică WDR Köln dirijată de compozitor, o piesă concisă și de efect. Tot de efect, dar puțin prea lung, a fost Concertul nr. 2 pentru vioară și orchestră de același Jörg Widmann, solistă fiind Carolin Widmann, sora compozitorului. Incisiv și eficient în tălmăcirea propriilor compoziții, dirijorul Jörg Widmann a fost mai puțin convingător în Simfonia nr. 5 în re minor „Reforma” de Felix Mendelssohn, dar a compensat interpretând la clarinet, al cărui virtuoz este, Andante din Sonata în Mi bemol major, tot de Mendelssohn, într-un aranjament propriu pentru clarinet și orchestră de coarde.
Punctul de maxim interes al celei de a doua seri a Festivalului l-a reprezentat interpretarea operei Otello de Verdi la Sala Mare a Palatului, dirijată cu inegalabilă măiestrie de Zubin Mehta, în vârstă de 87 ani, a cărui primă prezență în cadrul Festivalului Internațional „George Enescu” datează din anul 1964. Înaintea începerii spectacolului dirijorului indian i-a fost conferit Ordinul Național în grad de Comandor. A evoluat pe scenă o distribuție internațională de calitate, acompaniată de Orchestra și Corul Teatrului „Maggio Musicale Fiorentino”. Regia multimedia, prezentată sub forma unor proiecții video ce au însoțit muzica de la un capăt la altul, aparține româncei Nona Ciobanu și slovenului Peter Košir.
Autor: Matei Pop