Bugetul Bucureștiului în anul 2021 – cinci priorități

În contextul în care perioada următoare va fi rezervată discuțiilor și dezbaterilor asupra bugetului capitalei pentru anul 2021, consilierii generali USR PLUS consideră că există cinci direcții prioritare pentru alocările financiare din acest an iar administrația trebuie să facă toate eforturile pentru a putea susține financiar aceste obiective investiționale, chiar și in condiții de serioasă austeritate bugetară generată de datoriile preluate din mandatul trecut.

  • Investițiile inițiate în Doamna Ghica (Pasaj)  și în Prelungirea Ghencea (Supralărgire) – cele două șantiere începute de fosta administrație în mod iresponsabil, fară a dispune de resursele financiare pentru a le finaliza, crează în acest moment un disconfort major locuitorilor capitalei, blocajele de trafic și cantitățile uriașe de praf generate de lucrări fiind la ordinea zilei. Cum oportunitatea nu mai poate face obiectul discuției, dat fiind că lucrările sunt deja începute, nu există o altă soluție decât continuarea acestora, chiar și în condițiilele crizei financiare serioase pe care municipalitatea o traversează.
  • Revizuirea Planului Urbanistic General – capitala are nevoie stringentă de o nouă politică urbanistică, adaptată vremurilor curente, care să permită dezvoltarea coerentă și responsabilă a orașului și să traseze reguli clare și un cadru predictibil pentru cetățeni si investitori, în egală masură. Astfel, este esențial ca etapele de revizuire a Planului Urbanistic General să fie parcurse cât mai repede iar municipalitatea trebuie să identifice și să aloce fondurile necesare în acest sens. Întârzierea este deja nepermis de mare iar faptul că astăzi ne confruntăm cu un asemenea haos urbanistic în oraș este și rezultatul acestor bâlbâieli administrative, care durează de ani de zile și au transformat proiectul într-un eșec. Noua administrație trebuie să facă toate eforturile pentru a finaliza Planul Urbanistic General în cel mai scurt timp posibil.
  • Spitalul Metropolitan “Cel mai nou” spital public din București a fost dat în folosință în 1978. În ultimii 40 de ani au fost realizate doar lucrări de modernizare, reparații, consolidări la cladirile existente. Nu a fost construit niciun spital nou in București. În acest context construirea unei noi unități sanitare cu paturi este absolut necesară și va contribui la îmbunătățirea accesului bucureștenilor la servicii medicale de calitate, de o complexitate crescută. În acest an ne propunem revizuirea studiului de fezabilitate și elaborarea proiectului tehnic pentru acest obiectiv major de investiții.
  • Finalizarea blocului de locuințe sociale din Prelungirea Ghencea – anul trecut am asistat cu toții la spectacolul de campanie al fostei administrații, care împărțea chei și alocări de apartamente unor oameni necăjiți, generând speranțe deșarte și așteptări uriașe, deși politicienii știau foarte bine că n-au alocat și fondurile necesare pentru ca aceste investiții să poată fi finalizate. Consideram că, în ciuda situației financire foarte precare în care se afla capitala, trebuie identificate cu prioritate fonduri pentru a finaliza blocul de locuințe început și neterminat, pentru ca familiile în cauză să se poată muta în locuințele sociale promise. Bucureștenii nu au nicio vină că politicieni fară scrupule, care știau că au în sertar facturi neplatite din 2019 către diverși furnizori, le-au vândut iluzii iar noua administrație, din care suntem parte, e datoare să identifice soluții pentru aceasta problema.
  • Revizuirea Planului integrat de Calitate a Aerului Bucureștiul este cea mai poluată capitală europeană. Din cauza poluării aerului, speranța de viață a bucureștenilor este redusă, în medie, cu patru ani de zile, conform datelor Institutului Național de Sănătate Publică. Anul trecut instanța a suspendat Planul Integrat de Calitate a Aerului pentru București (PICA) si anul acesta trebuie refăcut, în procedură de urgență. Pentru aceasta este nevoie ca studiul de calitate a aerului, care stă la baza planului, să fie și el reluat cu măsurători actualizate. De asemenea, considerăm că trebuie avute in vedere și măsuri intermediare de reducere a poluării aerului care să fie implementate până la actualizarea PICA. Planul propus la finanțare va trebui să conțină măsuri cuantificabile, cu obligații clare, cu acțiuni concrete pe fiecare măsură propusă, cu un calendar ambițios dar realist pentru implementare și cu o fundamentare pe date la zi. De asemenea, planul este o obligație legală potrivit directivelor europene privind calitatea aerului.