×

George Simion și rețeaua invizibilă a puterii: cum și-a construit liderul AUR ascensiunea spre Cotroceni

George Simion și rețeaua invizibilă a puterii: cum și-a construit liderul AUR ascensiunea spre Cotroceni

Un tablou detaliat al mecanismului din umbră care îl propulsează pe George Simion în fruntea sondajelor, într-o investigație Snoop.

George Simion, liderul AUR și figură centrală a naționalismului politic contemporan din România, este favorit în primul tur al alegerilor prezidențiale din 4 mai 2025, potrivit celor mai recente sondaje și analize internaționale. Dar succesul său aparent spontan ascunde o structură bine organizată, cu ramificații în afaceri, instituții și media, susținută de personaje puțin cunoscute, dar extrem de influente.

O campanie fără dezbateri și o administrație ținută la secret

Deși nu a participat la nicio dezbatere televizată, Simion domină discursul electoral, sprijinit de o rețea de comunicare care funcționează pe rețelele sociale – mai ales TikTok – și prin medii alternative. Absența din confruntările directe cu ceilalți candidați i-a permis să-și construiască un personaj fără fisuri în fața electoratului propriu, protejându-l de întrebări incomode sau verificări factuale.

Simion este perceput de susținătorii săi ca un „om puternic”, „fascinat de domnitori și Corneliu Zelea Codreanu”, dar descris de apropiați drept „viclean și mincinos”, cu un apetit politic uriaș și un control absolut asupra partidului.

Călin Georgescu – doar o mască?

Călin Georgescu, fost candidat cu notorietate în mediul online, a fost adesea prezentat ca simbol suveranist și chiar „președinte ales” în discursurile lui Simion. Însă realitatea din culise arată o distanțare rece și calculată. Apropiați ai liderului AUR susțin că „Georgescu este doar o imagine pe care Simion o vinde”, fără o legătură reală de loialitate. Între cei doi există o istorie de alianțe și trădări, tensionată de ambițiile reciproce pentru același culoar politic.

Fotografiile comune de la slujba de Paști și aluziile la referendumuri privind turul doi al alegerilor prezidențiale sunt considerate de analiști drept tactici de canibalizare a imaginii lui Georgescu, mai ales în contextul în care acesta este vizat de dosare penale și se află sub control judiciar.

Rețeaua de putere: oameni-cheie din umbră

La vârful structurii AUR, câteva nume obscure pentru publicul larg joacă roluri esențiale:

Marius Dorin Lulea, prim-vicepreședinte, controlează finanțele și a fost desemnat chiar premier în guvernul „din umbră” al AUR. El are legături directe cu mai multe firme de construcții care au contracte cu statul. Petrișor Peiu, senator și fost consilier al mai multor premieri, asigură expertiza tehnocrată a echipei. Dan Ricardo Filimon, fost om de afaceri, este perceput ca „șeful poliției interne” a partidului, responsabil cu disciplina internă și controlul teritorial. Cristina Dumitrescu, senatoare și fostă jurnalistă la OTV, coordonează comunicarea și imaginea publică a liderului. Bogdan Marin, consultant discret, fost colaborator al președintelui sârb Aleksandar Vucic, este strategul care a schimbat linia de comunicare a campaniei lui Simion.

Legături controversate cu oameni de afaceri

Zboruri private cu elicoptere, cazări în hoteluri de lux și susținere logistică – toate acestea fac parte din mecanismul campaniei. Printre susținători se numără:

Romeo Dunca, fost președinte CJ Caraș-Severin, care a facilitat zboruri private. Mohammad Murad, deputat AUR și om de afaceri HoReCa, cu ambiții politice neclare, dar influență certă. Vasile Pușcaș, dezvoltator imobiliar din Cluj, oferă cazare în hotelurile sale, fără a-și asuma o implicare oficială.

Femeile loiale și diaspora

Două femei cu roluri importante în rețea sunt:

Gianina Șerban, deputată și nașa de cununie a lui Simion, cu afaceri în construcții și rol central în promovarea lui Georgescu. Ramona Lovin, deputată cu experiență în diaspora, fostă muncitoare în Italia, este un simbol al mobilizării românilor din afara granițelor.

Relația specială cu Realitatea PLUS

Partidul a beneficiat de promovare intensă pe Realitatea PLUS, televiziunea controlată de Maricel Păcuraru, care a împrumutat candidații AUR cu milioane de lei. În paralel, AUR a plătit publicitate în valoare de două milioane de euro postului. AEP a refuzat rambursarea unor cheltuieli de campanie și a deschis un proces cu partidul.

Un candidat cu aparență populară, dar cu o rețea sofisticată

George Simion nu este doar produsul unei mișcări populare. Ascensiunea sa este rezultatul unei construcții minuțioase, alimentate de strategii, influențe, afaceri, media și control intern strict. Sub retorica suveranistă se află un aparat politic care funcționează cu precizia unei organizații consolidate, în care nimic nu este lăsat la voia întâmplării.

Cine va câștiga Cotroceniul rămâne de văzut. Dar dacă George Simion va deveni președinte, întreaga sa rețea din umbră va deveni, inevitabil, parte vizibilă a puterii în România.

Sursa: Snoop


Descoperă mai multe la Radio Clasic FM

Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.

Ultimele articole

Descoperă mai multe la Radio Clasic FM

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura