Italia și Austria au marcat un moment istoric prin finalizarea forării diafragmei finale a Tunelului de Explorare Alpină, prima conexiune subterană directă dintre cele două țări. Această etapă deschide drumul construcției Tunelului de Bază Brenner, care, odată finalizat în 2032, va deveni cel mai lung tunel feroviar din lume, cu o lungime de 64 de kilometri.
Lucrările au fost realizate cu ajutorul mașinii de foraj „Flavia”, operată de compania WeBuild, care a excavat peste 14 kilometri prin Alpi. Noua galerie de bază, compusă din două tuburi paralele, reprezintă infrastructura esențială pentru viitorul coridor feroviar european. În perioada următoare, proiectul va continua cu etape complexe de betonare, instalare a sistemelor de ventilație, semnalizare și echipamente de securitate.
Prim-ministrul Italiei, Giorgia Meloni, a descris momentul drept „istoric”, subliniind că obiectivul depășește simpla conectivitate, vizând integrarea continentală. La rândul său, ministrul Infrastructurii, Matteo Salvini, a evidențiat impactul economic al proiectului, care va fluidiza comerțul și va crește mobilitatea pasagerilor.
Tunelul Brenner va fi construit pentru a permite circulația trenurilor de mare viteză la 250 km/h, reducând considerabil durata călătoriilor. Traseul Fortezza – Innsbruck, parcurs astăzi în aproximativ 80 de minute, va putea fi parcurs în doar 25 de minute.
Proiectul include și măsuri stricte de protecție a mediului, atât în faza de construcție, cât și în exploatare, transformând tunelul într-un exemplu de inginerie sustenabilă. De asemenea, interconectarea cu alte infrastructuri majore, precum tunelul Lyon–Torino, va crea un coridor strategic ce va lega nordul și sudul Europei, consolidând poziția continentului în transportul feroviar internațional.
Această realizare tehnologică și politică confirmă determinarea Italiei și Austriei de a construi un viitor comun în infrastructura europeană și de a oferi o alternativă modernă, rapidă și ecologică transportului rutier prin Alpi.
Descoperă mai multe la Radio Clasic
Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.













