Au început înscrierile la Festivalul de Film We Art Water. Tema: criza climatică globală

Artiști din întreaga lume sunt invitați să înscrie materiale într-una din cele trei categorii ale competiției internaționale de scurtmetraje We Art Water: micro-documentar, micro-ficțiune, micro-animație. Tema principală este criza climatică globală, iar termenul limită pentru înscrieri este 3 aprilie 2020. Premiile sunt în valoare de 10.000 de euro.

Materialele trebuie să aibă o durată între unul și trei minute și pot fi înscrise între 3 octombrie 2019 și 3 aprilie 2020, direct pe website-ul competiției, unde sunt disponibile și toate cerințele. Temele trebuie să aibă legătură cu criza climatică și cea de apă, sustenabilitatea, problema globală a apei, a salubrizării și a igienei, a poluării, agriculturii, bolilor, alimentației etc.

Finaliștii celei de-a cincea ediție vor fi anunțați de juriu pe 4 mai 2020 și vor putea fi votați de publicul larg până pe 1 iunie 2020. Câștigătorii vor fi premiați în luna iunie, în cadrul unei ceremonii care se va desfășura la Roca Gallery din Madrid. Valoarea premiilor la cele trei categorii este de 9.000 euro, la care se adaugă un premiu al publicului, de 1.000 euro.

Fundația We Are Water are în vedere două obiective cheie. Primul este acela de a crește gradul de conștientizare și de a încuraja dezbaterile publicului și organizațiilor cu privire la necesitatea de a crea o nouă cultură a apei, pentru a permite dezvoltarea echitabilă și gestionarea durabilă a resurselor de apă ale lumii. Al doilea obiectiv este acela de a întreprinde o serie de acțiuni pentru a contracara efectele negative ale lipsei resurselor de apă adecvate. Domeniile de activitate ale fundației includ implicarea în infrastructură, educație, sănătate și cercetare, concentrate în zonele cele mai defavorizate din lume.

Până în prezent, Fundația a desfășurat 30 de proiecte în 18 țări, ajutând peste 430.000 de persoane. Printre țările în care Fundația operează se numără Ecuador, India, Brazilia, Maroc, Columbia, Guineea Bissau, Nepal, Bangladesh, Republica Democrată Congo, Ciad sau Filipine, în colaborare cu organizații internaționale de renume, precum Educo, Fundacion Vicente Ferrer, Intermón Oxfam, Unicef, Fundacion Mujeres por Africa, Fundacion Pies Descalzos sau World Vision International.

Principalul obiectiv al festivalului este de a atrage atenția și a oferi vizibilitate acestor probleme globale, prin intermediul unor materiale audiovideo. 
Conform datelor Națiunilor Unite:

  • 2,1 miliarde de oameni nu au acces la servicii de apă potabilă sigure
  • 2,4 miliarde de oameni nu au acces la servicii de bază de salubritate
  • 263 milioane de oameni merg mai mult de 30 de minute la distanță de casă, pentru a aduce apă
  • 361.000 de copii până în cinci ani mor în fiecare an de diaree
  • 152 de milioane de copii folosesc apă de suprafață nefiltrată, din lacuri, râuri sau iazuri.
Anunțuri publicitare