Campanie MNAR/Statuile din curtea muzeului – ‘îmbrăcate’ pentru a atrage atenţia asupra situaţiei oamenilor străzii

Mici accesorii vestimentare vor „încălzi” sculpturile din curtea Muzeului Naţional de Artă al României (MNAR), începând de miercuri, timp de două săptămâni, în cadrul unei campanii dedicate sensibilizării populaţiei cu privire la problemele pe care persoanele fără adăpost le întâmpină în sezonul rece.

Intitulată „La adăpostul artei”, campania se va derula în perioada 12 – 29 februarie, în parteneriat cu organizaţia Samusocial din România.

MNAR îşi propune să atragă atenţia într-un mod inedit, prin mijlocirea patrimoniului său, asupra vulnerabilităţii oamenilor străzii pe timpul iernii, încurajând vizitatorii să ofere sprijin persoanelor fără locuinţă, pecizează MNAR, într-un comunicat transmis AGERPRES.

Potrivit Paulei Varga, reprezentant al MNAR, miercuri, de la ora 11,00, cu ocazia lansării campaniei, va fi organizată o zonă specială unde se pot dona haine, urmând ca după această dată toate donaţiile să fie făcute direct la Centrul de Zi Samusocial din Şoseaua Grozăveşti nr. 82 Bis, sector 6.

„Arta are şi rolul de a naşte întrebări, de a provoca discuţii şi de a ne face atenţi la problemele societăţii. Muzeul Naţional de Artă al României deţine cea mai importantă colecţie de artă din ţară şi ne dorim să o valorificăm şi în sensul în care, cu ajutorul ei, să dăm glas celor tăcuţi şi marginalizaţi, neglijaţi sau oprimaţi. Campania ‘La adăpostul artei’ a luat naştere exact din această dorinţă”, a spus arh. Liviu Constantinescu, manager interimar MNAR, citat în comunicat.

„Stilistul” campaniei este prezentatoarea Gianina Corondan, care a ales accesoriile vestimentare ce vor „îmbrăca” operele de artă în această perioadă.

„Am răspuns imediat, pentru că mi-a plăcut propunerea lor. E ceva care uneşte. Mi se pare că ţine de arta de a trăi să ne uităm în jur. Iar acesta este Muzeul Naţional de Artă… trebuie să se ocupe şi de traiul celor care ‘pot deveni statui'”. Hainele mele sunt cele care ar trebui să învelească nişte persoane mai puţin norocoase”, a declarat pentru AGERPRES Gianina Corondan.

Campania „La adăpostul artei” se înscrie în politica marilor muzee de a-şi asuma şi roluri care depăşesc atribuţiile lor primordiale, astfel încât, prin acţiunile şi campaniile cu implicare socială pe care acestea le desfăşoară, ele pot avea o contribuţie pozitivă în comunităţile din care fac parte.

Potrivit Sabinei Nicolae, director executiv Samusocial din România, asociaţia are ca misiune salvarea oamenilor.

„Grupul nostru ţintă este reprezentat de persoanele adulte fără adăpost din Bucureşti. Cu toate acestea nu ne simţim limitaţi în ceea ce priveşte intervenţia. Îi ajutăm deopotrivă pe cei care ne-o cer şi pe cei care nu ne-o cer. Pe cei care ni se adresează, dar şi pe cei pe care echipele noastre mobile îi găsesc pe stradă. Îi ajutăm pe toţi cei aflaţi în suferinţă psihică sau fizică, în mod nediscriminatoriu. Misiunea noastră este aceea de a face lumea un loc mai bun!”, spune Sabina Nicolae.