Cea mai recenta lucrare a dramaturgului Peca Ștefan, în premieră, la Berlin

În perioada 30 ianuarie – 5 februarie, va fi prezentată, în premieră, la Berlin noua creație a dramaturgului Peca Ștefan.

Un mix între puzzle, joc social, expoziție, piesă de teatru audio și instalație interactivă, #Noulvechiacasă (#TheNewOldHome) va fi găzduit de spațiile expoziționale ale CLB (Collaboratorium) Berlin, centru dedicat interacțiunii constructive dintre arta contemporană, știință și urbanism, situat într-o locație foarte centrală în cartierul Kreuzberg. Vernisajul, care va avea loc pe data de 30 ianuarie între orele 18.00 și 22.00, face parte din seria evenimentelor de deschidere ale noului teatru tak – Theater Aufbau Kreuzberg.

#Noulvechiacasă investighează participarea politică a oamenilor în vârstă în contextul îmbătrânirii accelerate a populației europene. Conceptul, textul și muzica sunt realizate de Peca Stefan, autoarea scenografiei instalației fiind Anda Pop. Lista completă a artiștilor invitați se găsește pe www.thenewoldhome.com. Website-ul poate fi deschis doar vizitând fizic locația. Această piesă interdisciplinară este bazată pe o cercetare condusă de autor în România, Germania și Spania în cadrul proiectului “Ageing Democracies? Political Participation and Cultural Values among the Elderly in Europe” inițiat de CCCB (Centrul de Cultură Contemporană Barcelona), cu sprijinul Open Society Foundations.

Instalația spune povestea unei bătrâne de 78 de ani din România care s-a mutat recent din satul ei la oraș. Secretul Doamnei D. este că își poate vedea diferite versiuni ale propriei vieți la televizor. Toată lumea crede că bătrâna suferă de o boală psihică, în afară de nepoata ei, “mileniala” Gina. Soarta Doamnei D. depinde de rezolvarea conflictelor din diferitele versiuni ale vieții ei ca persoană în vârstă din România, Germania și Spania zilelor de azi, dar și dintr-o versiune a Europei însăși într-un viitor îndepărtat. În timp ce-și ajută bunica în călătoria ei, Gina trebuie să-și înfrunte propriile (mis)concepții și frici legate de îmbătrânire.

Anunțuri publicitare