Criza de carburanți în UK: Șoferii militari pregătiți să ajute la livrarea benzinei

Șoferii de auto-cisterne militare sunt pregătiți pentru a ajuta la stabilizarea lanțului de aprovizionare cu combustibil, în timp ce cozile lungi continuă la benzinăriile din Marea Britanie.

Un număr limitat de șoferi ai armatei britanice vor primi instruire specializată, asigurându-se că sunt gata să livreze combustibil acolo unde este cel mai necesar.

Măsura este “temporară” și se speră că aceasta va ușura presiunile cauzate de creșterile recente ale cererii, a declarat ministrul afacerilor, Kwasi Kwarteng.

Penuria de șoferi de vehicule este cauza principală a problemelor de alimentare cu combustibil, care au dus la cozi lungi la stațiile de benzină, dintre care multe au fost forțate să închidă pe măsură ce terminau stocurile de carburanți.

Deși industria combustibililor se așteaptă ca cererea să revină la nivelurile normale în zilele următoare, este corect să facem acest pas rezonabil și de precauție”, a spus ministrul Kwarteng.

Marea Britanie continuă să aibă rezerve îndestulătoare de combustibil, însă suntem conștienți de problemele legate de lanțul de aprovizionare la benzinării și luăm măsuri prioritare pentru a le ușura.” a mai spus el.

Bărbații și femeile din forțele noastre armate sunt gata să atenueze presiunile de transport acolo unde sunt resimțite cel mai mult. De aceea am autorizat intensificarea pregătirii lor, astfel încât să fie gata să răspundă, dacă este necesar.” a spus la rândul său ministrul apărării, Ben Wallace.

Între timp, ministrul transporturilor Grant Shapps a autorizat o prelungire a permiselor de conducere care permit șoferilor să transporte mărfuri periculoase, cum ar fi combustibilul.

Permisele care expiră între 27 septembrie 2021 și 31 decembrie 2021 vor fi acum valabile până pe 31 ianuarie 2022, actualizând retroactiv cursurile de actualizare de trei zile pentru șoferii afectați.

Între timp, guvernul a autorizat emiterea de 5.000 de vize de lucru până în ajunul Crăciunului pentru șoferi de vehicule grele străini nerezidenți. Se estimează că deficitul de șoferi de TIR din UK se ridică la circa 100.000 din cauza plecării multora dintre aceștia înainte de Brexit, precum și a pandemiei de Coronavirus care a întârziat testelor pentru permise de conducere a vehiculelor grele.