Educația pentru climă și mediu ar putea fi studiată la școală

Administrația Prezidențială a lansat recent un grup de lucru format din specialiști și membri ai ONG-urilor privind educația pentru climă și mediu – care trebuie să devină accesibilă la nivel național. Membrii grupului discută dacă această materie ar trebui să fie separată sau integrată.

România caută o formă prin care să se implice activ în educația cu privire la protecția mediului și problemele legate de schimbările climatice, a susținut Alexandra Maria Bocșe, consilier de stat în Departamentul Climă și Sustenabilitate al Administrației Prezidențiale, la Europa FM.

„Problemele de mediu și schimbările climatice îi preocupă pe tinerii români, însă, din păcate, accesul la o educație pro-activă pentru climă și mediu rămâne limitat. Acest tip de educație trebuie să devină accesibilă tuturor. Există bune practici în zona ONG-urilor, dar ele trebuie extinse la scară națională. Administrația Prezidențială a lansat recent un grup de lucru care a discutat dacă ar trebui să fie sau nu o materie separată sau să fie o materie integrată, scopul grupului fiind de a formula anumite recomandări cu privire la forma pe care educația pentru climă și mediu trebuie să o ia în România. Prima întâlnire a avut loc luni și există mult entuziasm pentru acest demers”, a declarat aceasta.

Grupul de lucru reunește reprezentanți ai Administrației Prezidențiale – Departamentul Climă și Sustenabilitate și Departamentul Educație și Cercetare, ai Ministerului Educației și ai Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor, instituțiilor de învățământ, elevilor, precum și reprezentanți ai ONG-urilor de mediu, educație și ai mișcării sociale a elevilor care militează pentru protecția mediului/luarea de măsuri cu privire la schimbările climatice.

Grupul va aborda teme legate de aria curriculară, materialele didactice, instrumentele digitale pentru educația pentru climă și mediu, activitățile educative în aer liber ș.a.m.d. Participarea în acest grup de lucru răspunde și unor inițiative internaționale lansate de ONU (Action for Climate Empowerment) sau UE în domeniul schimbărilor climatice și sustenabilității. Temele supuse spre discuție în cadrul grupului de lucru anticipează direcțiile în care dorește să meargă și Comisia Europeană (the Education for Climate Coalition, programul Researchers in Schools).

„Intenționăm să lansăm și o Coaliție de Implementare a recomandărilor elaborate în cadrul grupului. La consultări participă în prezent organizații cu un parcurs solid în implementarea unor proiecte de educație pentru climă și mediu, Ministere cheie în implementarea unor măsuri la nivel național și sperăm că multe alte organizații cu expertiză și dorință de implicare se vor alătura demersului în faza de implementare. Obiectivul proiectului este de a avea un impact real, nu doar la nivel de recomandări”, a mai spus Alexandra Maria Bocșe.