- Departamentul de Stat menționează PNL în cazul hărțuirii ziaristei Emilia Șercan
- România, pe ultimul loc în UE privind beneficiarii privați din PNRR
- Expoziția "Jurnal de Viață" Oglindă Artistică a Timpului și a Memoriei
- Drulă: "nu e inevitabil să fim conduși de neterminați și șpăgari"
- Nicolae Ciucă: prima reacție după retragerea lui Cîrstoiu
Planul național de intervenție educațională
Școlile au primit de la Ministerul Educației un document numit “Plan național de intervenție educațională pentru situația suspendarii cursurilor în învățământul preuniversitar din România”. Acesta a fost trimis de autoritate concomitent cu ghidul de predare online aprobat prin Ordinul 4.135 și numit “Instrucțiunea privind asigurarea continuității procesului de învățare”.
Planul primit de școli, obținut de Edupedu.ro, conține 6 „direcții de acțiune” care stabilesc prioritățile ministerului care sunt responsabilii pentru realizarea lor.
Deși orice plan de intervenție ar trebui să înceapă cu analiza datelor existente (mai ales că au existat activități online în perioada 11 martie – 3 aprilie) și cu un raport al situației actuale, planul ministerului prevede abia la final, în direcțiile de acțiune 5 și 6, realizarea de instrumente de colectare a datelor din învățământ și analiza acestora.
Singurele două termene clare, punctuale, sunt primele din listă, adică până pe 24 aprilie trebuia făcut acest plan și comunicat în școli, iar până la finalul lunii aprilie trebuie completate fișa postului pentru toate cadrele didactice astfel încât în acestea să fie introduse „atribuții specifice și indicatori de performanță privind proiectarea, realizarea și evaluarea activităților de învățare online”.