Proiectul „Another Europe“, lansat la Londra printr-o expoziţie de fotografie

Pe 12 iulie, în capitala Marii Britanii, se dă startul programului “Another Europe” / „O altă Europă”, un proiect expoziţional derulat în spaţiul public londonez în perioada 12 iulie – 9 august, în cadrul căruia câte un fotograf din fiecare stat membru al Uniunii Europene a fost selectat să expună o imagine pe câte o bancă de beton proiectată special şi instalată în zona Kings Cross.

România este reprezentată în cadrul acestui proiect de tânăra fotografă Oana Stoian (foto sus), unul dintre finaliştii ediţiei din acest an a Sony World Photography Awards, cea mai mare competiţie de profil din lume.

Puţine persoane nu vor înţelege simbolismul acestei expoziţii. Este un exemplu al uneia dintre multele forme de cooperare încurajate şi dezvoltate de către statele Uniunii Europene de-a lungul deceniilor. În acest An European al Patrimoniului Cultural, aducem în Londra o prezentare a talentului fotografic european. Mulţi dintre artiştii ale căror lucrări sunt expuse vor fi cunoscuţi publicului larg, alţii mai puţin, însă toţi şi-au adus contribuţia prin propria lor interpretare a patrimoniului cultural”, afirma curatorul Hamish Park.

ICR Londra este membru fondator al EUNIC Londra şi a fost implicat, de-a lungul anilor, în majoritatea proiectelor şi programelor permanente ale asociaţiei, coordonând, printre altele, direct programul „Conferinţa internaţională de diplomaţie culturală a EUNIC Londra”.

Oana Stoian a absolvit studiile de licenţă în 2015 la secţia de Foto-Video a Facultăţii de Arte şi Design din cadrul Universităţii de Vest din Timişoara şi, în prezent, urmează studii de masterat în Grafică Publicitară. În luna decembrie 2015 a avut prima expoziţie personală de fotografie, intitulată ’87 – dialoguri între alb şi negru’ şi deschisă la Casa de Cultură a Studenţilor din Timişoara. La începutul acestui an, Oana Stoian a fost unul dintre finaliştii competiţiei Sony World Photography Awards, fiind selecţionată la categoria ”Professional”, secţiunea ”Art”, cu seria de fotografii alb-negru “How to think inside a box“.

 

 

Anunțuri publicitare