UE vrea să interzică reclamele personalizate care ne urmăresc pe Google și Facebook

Uniunea Europeană a încercat de-a lungul ultimilor ani să protejeze confidențialitatea internauților prin diferite mijloace, însă rezultatele nu au dat întotdeauna roade iar utilizatorii se trezesc zilnic cu zeci sau chiar sute de reclame personalizate în funcție de interesele lor, atât pe Facebook, cât și în motorul de căutare Google.

Tocmai din acest motiv, potrivit Politico, un grup format din mai mulți parlamentari europeni, autorități de reglementare dar și activiști urmărește acum interzicerea tuturor practicilor care le permit agenților de publicitate sau partidelor politice să „urmărească” utilizatorii cu mesaje personalizate ori de câte ori folosesc internetul.

În anul 2018, Uniunea Europeană a introdus Regulamentul General privind Protecția Datelor (GDPR), un regulament de confidențialitate care stabilea controlul asupra datelor personale ca fiind un „drept fundamental” al unei persoane fizice și care, de asemenea, amenința cu amenzi de până la 4% din cifra de afaceri anuală a unei companii care încălca aceste reguli.

Trei ani mai târziu, acest GDPR încă nu este folosit pe deplin, cel puțin când vine vorba despre giganții tech, care, potrivit criticilor, scapă de cele mai multe ori fără sancțiuni, chiar dacă încalcă în mod constant regulamentul.

Astfel că, noua mișcare organizată la nivel european își propune să schimbe acest lucru, eliminând toate reclamele personalizate pe care o persoană ar putea să le primească în mediul online.