Getting your Trinity Audio player ready...
|
Au trecut 4 ani cu Gabriela Firea la conducerea Primăriei Capitalei, iar dacă nu ar fi fost pandemie, în această perioadă ar fi avut loc alegeri locale. Ce rămâne în urmă? Revoluția în trafic promisă de edil nu a avut loc, avariile la rețeaua de termoficare lasă în continuare sute de blocuri fără apă caldă și căldură, iar poluarea rămâne principala problemă a acestui oraș.
- cele mai mari probleme ale Bucureștiului – traficul și poluarea – rămân nerezolvate;
- cele mai controversate decizii sunt înființarea celor 22 de companii municipale, acordarea de vouchere și stimulente în valoare de 220 milioane de euro, acordarea a peste 200 milioane lei pentru biserici;
- cele mai importante proiecte din ultimii 4 ani sunt investițiile în transportul public și repornirea programului de consolidări;
- din punctul de vedere al Gabrielei Firea, cele mai mari realizări sunt achiziția de mijloace de transport noi, proiectele de infrastructură, consolidările, acordarea voucherelor, investițiile în sănătate;
- opoziția vede mandatul Gabrielei Firea ca un mare eșec, patru ani pierduți, investiții foarte puține, ”un dezastru total peste care Gabriela Firea a încercat să verse tone de sclipici”.
În ultimii ani, rețelele de monitorizare a calității aerului arată în mod frecvent depășiri pentru poluarea cu praf (PM 2,5 și PM 10). La finalul lunii aprilie, Curtea de Justiție a Uniunii Europene a condamnat România pentru poluarea din București deoarece autoritățile nu au luat măsurile necesare pentru reducerea poluării din oraș în perioada 2007-2016. De atunci însă lucrurile s-au înrăutățit. Măsurile pentru reducerea poluării sunt clare și au fost aplicate de toate capitalele europene: modernizarea transportului public, benzi unice, piste pentru biciclete, modernizarea sistemului de termoficare, rețea de distribuție și CET-uri, curățenie riguroasă în oraș, reducerea traficului, modernizarea parcului auto. Mai jos am detaliat la fiecare capitol ce s-a făcut în ultimii 4 ani.





Potrivit promisiunilor reprezentanților municipalității va fi gata în această vară.




În ceea ce privește proiectul de lărgire a străzii Prelungirea Ghencea, acesta a fost regândit complet, pe mijlocul bulevardului urmând să fie pusă linie de tramvai, o decizie inspirată, iar la capăt o parcare park&ride. Din păcate lucrările au început abia anul trecut și sunt încă în stare incipientă.



Din păcate însă, Gabriela Firea nu a reușit să facă nicio bandă unică pentru autobuze și troleibuze, astfel că acestea stau blocate zeci de minute în trafic.
Descoperă mai multe la Radio Clasic FM
Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.