×

Mari interpreți/Mari Compozitori: Constantin Dimitrescu

Mari interpreți/Mari Compozitori: Constantin Dimitrescu
Getting your Trinity Audio player ready...

Luni, 25 mai, de la ora 13:00, în cadrul emisiunii zilnice „Mari interpreți/Mari Compozitori”, vă invităm să ascultați Concertul nr.2 în si minor pentru violoncel și orchestră, compus de Constantin Dimitrescu.

Povestea vieții compozitorului Constantin Dimitrescu începe la data de 7 martie 1847 în comuna Blejoiu, Ploiești și se termină la 9 mai 1928, la București.

Studiul violoncelului l-a atras de timpuriu, primele lecții primindu-le de la Alexandru Flechtenmacher (la Așezământul horal și insturmental din București). apǎrând pentru prima oarǎ în public la vârsta de 15 ani. În perioada 1864-1867 a fost student la Conservatorul din București, unde a continuat sǎ studieze violoncelul cu Alexandru Flechtenmacher, dar și cu Joseph Neudörfler, teorie-solfegii cu Grigore Manciu și armonie cu Eduard Wachmann.

Ȋn formarea sa un rol important l-a avut bursa de studii de la Viena (1867 – 1869) unde s-a perfecționat cu Carl Schelssinger, urmatǎ de o altǎ bursǎ, la Conservatorul din Paris fiind primit la clasa reputatului violoncelist Auguste Franchomme (1869-1870). 

Reîntors în țarǎ, Constantin Dimitrescu s-a afirmat pe mai multe planuri, de virtuoz al violoncelului, de dirijor, profesor și compozitor. La Orchestra Teatrului Național din București a fost mai întâi violoncelist (1870 – 1893) și apoi dirijor (1893 – 1900), în paralel fiind violoncelist și în Orchestra Societǎții „Filarmonica Românǎ” (1870 – 1904). A desfǎșurat o amplǎ carierǎ pedagogicǎ la Conservatorul bucureștean (1873 – 1916), a dirijat constant Orchestra Ministerului Instrucțiunii Publice (1906 – 1916), a susținut concerte în țarǎ și peste hotare și este cel care a înființat prima formație româneascǎ de cvartet de coarde, cu statut permanent (1880).

Constantin Dimitrescu a fost primul compozitor român care a scris cvartete de coarde (7) și concerte instrumentale (3). Romantismul muzicii sale denotǎ lirism inspirat și plenitudine armonicǎ, în cele trei concerte dedicate violoncelului mizând pe latura de virtuozitate.


Descoperă mai multe la Radio Clasic FM

Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.

Descoperă mai multe la Radio Clasic FM

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura