„Mândru de oiţa mea!“, a scris filosoful Mihai Şora pe Facebook despre desenul lui

În următorii trei ani, frunza din Grădina Carpaţilor va fi în continuare brandul de ţară al României, după care s-ar putea să îi ia locul o oaie. Sau cel puţin aşa sună declaraţiile unor operatori de turism care au participat la Consiliul Consultativ de săptămâna trecută: că acesta ar fi planul lui Mircea Dobre, Ministrul Turismului. Filosoful Mihai Şora (100 de ani) s-a numărat printre cei care au glumit pe seama acestei propuneri.

„Franţa are cocoşul galic, avem Olanda cu vaca şi Spania, care are taurul. Eu nu pot să vorbesc despre un simbol cum este Mioriţa?“, a spus Mircea Dobre, Ministrul Turismului.

Operatorii de turism, însă, consideră că ministrul ar trebui să rezolve problemele importante, nu să se gândească la schimbarea brandului de ţară.

Zilele acestea au circulat pe Facebook tot soiul de texte şi fotografii care o ironizează pe Mioriţa, iar printre ele se regăseşte şi desenul filosofului Mihai Şora. Iată şi textul autorului:

„Dragii mei, să recapitulăm vietăţile naţionale:

Franţa – cocoşul [Gallus gallus],
Spania – taurul [Bos taurus], Norvegia – elanul [Alces alces],
Statele Unite ale Americii – bizonul (sic 🙂 ) [Bison bison],
Canada – castorul [Castor canadensis],
Egipt – vulturul stepelor [Aquila nipalensis], U
ganda – cocorul încoronat [Balearica regulorum],
Arabia Saudită – dromaderul [Camelus dromedarius],
Afganistan – leopardul zăpezilor [Panthera uncia],
Laos – elefantul [Elephas maximus],
Azerbaidjan – calul [Equus ferus caballus],
Siria – şoimul [Falco],
Rusia – ursul brun [Ursus arctos],
Republica Moldova – zimbrul [Bos taurus primigenius], şi, desigur,
Bulgaria – leul [Panthera leo], ştiut fiind că leii zburdă pe uliţele Sophiei.

PS: Mândru de oiţa mea!

 

 

 

Anunțuri publicitare