Pilotul român țintește victoria în etapa a doua a Campionatului European de Raliuri (ERC)
După două zile intense de competiție, Simone Tempestini, multiplul campion național al României, se află pe locul al treilea în clasamentul general al Raliului Ungariei, a doua etapă din Campionatul European de Raliuri (ERC). La volanul unei Skoda Fabia RS, alături de copilotul său de încredere Sergiu Itu, Tempestini a avut o evoluție impresionantă, confirmând statutul său de pilot de top pe scena internațională.
Echipajul român a început raliul în forță, câștigând super speciala de deschidere de la Kiralyszentistvan. Mai târziu, în a șasea probă specială, Tempestini și Itu au reușit din nou cel mai bun timp, urcare care i-a propulsat direct pe podium, în spatele liderilor.
În fruntea clasamentului se află italienii Andrea Mabellini și Virginia Lenzi (Skoda Fabia RS), cu un timp total de 1 oră, 1 minut și 17,9 secunde. Pe poziția a doua s-au clasat finlandezii Roope Korhonen și Anssi Viinikka (Toyota GR Yaris), la 10,6 secunde în spate. Tempestini și Itu completează podiumul, la 30,8 secunde de lideri.
Surprizele nu s-au oprit aici pentru motorsportul românesc. Frații Norbert și Francesca Maio, la prima lor participare internațională într-un Citroen C3 Rally2, au impresionat printr-un loc 11 în clasamentul general, depășind nume sonore precum Jos Verstappen, Jon Armstrong și Max McRae.
România mai are reprezentanți în Top 20, cu echipajul Bogdan Cuzma/Marc Banca (Skoda Fabia RS) ocupând locul 16. Alte echipaje românești și mixte se regăsesc în clasament: Esmar-Arnold Unt/Denisa-Alexia Parteni (locul 49), Cristian Sugar/Vlad Colceriu (50), Mihnea Hanea/Natalie Hanea (59) și Artur Luca/Mihai Supuran (61).
Raliul Ungariei se va încheia duminică, cu ultimele șase probe speciale, însumând 82 de kilometri competitivi. Momentul culminant al cursei va fi power stage-ul de la Nagyloter, unde se vor decide punctele bonus și, probabil, și podiumul final.
Pentru Simone Tempestini, această etapă reprezintă nu doar o provocare, ci și o oportunitate de a demonstra, încă o dată, că pilotajul românesc are un cuvânt greu de spus în competițiile europene.
Descoperă mai multe la Radio Clasic FM
Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.