7.500 Euro, premiu de la Comisia Europeană, într-un concurs în care se pot înscrie și tineri regizori din România

Tinerii regizori din Uniunea Europeană, inclusiv din România, se pot întrece într-un concurs organizat de Comisia Europeană, premiul cel mare fiind un grant de 7.500 de euro, pentru realizarea unui film.

Reprezentanța Comisiei Europene în România a lansat sâmbătă, 23 iunie 2018, campania #EuandME, în cadrul Festivalului Pelicam, din Tulcea. Campania #EUandME se adresează cu precădere tinerilor, și se derulează în cele 28 de state membre pe o perioadă de 18 luni.

Ea include producția și difuzarea, în special pe rețelele sociale, a unor filme de scurt-metraj realizate de cineaști cunoscuți la nivel european, organizarea unui concurs pentru tineri regizori, precum și evenimente organizate în toate statele membre.

Cinci regizori europeni cunoscuți s-au alăturat acestui demers și au realizat câte un scurt-metraj, pentru ca mesajul campaniei să ajungă mai ușor la tineri, iubitori de film. Filmele lor abordează teme universale precum dragostea/singurătatea, teama/curajul, sau dorința de a cunoaște lumea și de a-și urma pasiunile. De la doi frați care invită restul Europei în satul lor, până la dansatorul care își începe o afacere în cel mai inedit loc, tinerii pot afla cum fiecare are puterea de a face ceea ce își dorește.

„Tema centrală a filmelor este dialogul, între oameni cu opțiuni si viziuni diferite despre viață, care descoperă că îi unește acel liant universal care topește toate diferențele: dragostea” declară șeful Reprezentanței Comisiei în România, Angela Cristea.

Totodată, UE va da tinerilor șansa de a-și realiza propriile filme prin intermediul unui concurs dedicat regizorilor tineri, iar câștigătorii vor primi un grant în valoare de 7.500 euro pentru realizarea filmului.

Toate filmele – cele realizate de cei cinci regizori profesioniști și câștigătoarele concursului pentru regizori tineri – vor fi găzduite pe platforma https://europa.eu/euandme/ro/, al cărei obiectiv este acela de a furniza exemple din viața reală, alături de date și cifre care arată contribuția UE în viețile tinerilor.
Mai multe detalii:
Anunțuri publicitare