Riscuri crescute de îmbolnăvire pentru personele care petrec prea mult timp la locul de muncă

Un nou studiu efectuat de cercetătorii de la Colegiul de Sănătate Publică al Universității Medicale din Taipei, Taiwan, arată că persoanele care stau predominant pe scaun la locul de muncă își măresc riscul de a muri din cauza bolilor cardiovasculare cu peste o treime, comparativ cu cei care nu petrec mult timp în șezut la serviciu. Cu toate acestea, cercetătorii adaugă că pauzele zilnice și activitățile de timp liber pot contribui la reducerea riscurilor asociate cu comportamentul sedentar la serviciu.

„Ca parte a stilului de viață modern, șederea prelungită la birou este considerată normală și nu a primit atenția cuvenită, deși a fost demonstrat efectul său dăunător asupra rezultatelor în materie de sănătate”, spun autorii studiului, subliniind necesitatea conștientizării și a acțiunilor preventive.

Studiul a inclus 481.688 de adulți, cu o vârstă medie de 39 de ani, într-un program de supraveghere a sănătății din Taiwan. Pe parcursul unei perioade medii de aproape 13 ani, s-a constatat că cei care stau predominant pe scaun la locul de muncă au un risc cu 16% mai mare de a muri din orice cauză și un risc cu 34% mai mare de a muri din cauza bolilor cardiovasculare, în comparație cu cei care nu petrec mult timp în șezut la serviciu.

Studiul subliniază că activitățile simple, cum ar fi pauzele scurte, ridicarea în picioare și chiar și mersul câteva ture prin birou, pot contribui semnificativ la reducerea riscurilor asociate cu statul îndelungat pe scaun la locul de muncă. Cercetătorii sugerează că schimbări sistematice, cum ar fi implementarea de birouri la care se poate lucra în picioare sau zone desemnate pentru activitate fizică la locul de muncă, pot juca un rol important în îmbunătățirea sănătății angajaților.

Michelle Bloom, director al programului de cardio-oncologie de la NYU Langone Health din New York, comentează că aceste descoperiri ar trebui să servească drept avertisment și că chiar și acțiuni simple, cum ar fi ridicarea în picioare de câteva ori pe zi sau mersul pe scări, pot avea un impact semnificativ asupra sănătății inimii.