Protestul traximetriştilor blochează astăzi Capitala

Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (C.O.T.A.R.) a anunţat că protestează marţi, cu 800 de maşini, în Piaţa Constituţiei, faţă de proiectul de lege pentru „ridesharing”.

Transportatorii autorizaţi vor ieşi din nou în stradă, cu 800 de maşini, în Piaţa Constituţiei, marţi, 18 iunie, între orele 9.00-15.00, împotriva proiectului de lege pentru aşa-zisul „ridesharing” , despre care spun că e o formă mascată de a face concurenţă neloială taximetriştilor, cu nerespectarea mai multor legi în vigoare.

„Proiectul de lege pentru care au făcut lobby companiile care pretind că fac „ridesharing” sau că „revoluţionează” transportul de persoane, prin încălcarea legilor va genera discriminări grave şi nelegale, deşi mai mulţi miniştri au promis că nu vor lăsa să se întâmple acest lucru. Practic, aceeaşi activitate – cea de transport rutier de persoane, în regim de taxi – se doreşte a fi reglementată prin două legi diferite: una pentru cei cu maşini galbene, inscripţionate, care-i obligă pe taximetrişti să respecte foarte multe reguli şi să plătească multe taxe, iar cealaltă pentru oricine vrea să facă aceeaşi activitate, dar fără niciun fel de restricţie, nici măcar din punct de vedere al fiscalizării. Cam aşa s-ar traduce legea pentru „ridesharing” – adică o altă activitate de taximetrie, denumită impropriu altfel”, se arată într-un comunicat de presă al Confederaţiei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (C.O.T.A.R.), remis luni MEDIAFAX.

Transportatorii mai cer autorităţilor să respecte legea şi în privinţa traficului de influenţă, „pentru că vedem cum se face lobby, fără niciun fel de problemă pentru cei care deja declară oficial – având funcţii publice importante – că intervin în influenţarea Legiuitorului, în favoarea firmelor beneficiare de schimbarea legislaţiei”.

 

„De fapt, unii rămân sub un control strict al organelor abilitate, atât din punct de vedere fiscal, cât şi din cel al controlului, pe când ceilalţi vor fi beneficiarii paradisului fiscal creat special pentru ei. Prin acest proiect se pare că nu se mai urmăreşte descongestionarea traficului, nu se doreşte reducerea poluării, nu se doreşte ca toate societăţile comerciale să fie fiscalizate şi controlate de organele abilitate, nu mai este proritară siguranţa cetăţeanului în trafic. Peste tot în UE, traficul urban este corelat în funcţie de câte mijlosce de transport în comun sunt – autobuze, tramvaie, taxiuri, etc. Nu pot fi lăsate marile oraşe la cheremul unor companii care fac activităţi după bunul lor plac”, a transmis Tudorel Pesteleu, preşedintele COTAR-Filiala Timiş.

Potrivit sursei citate, noul proiect de OUG pentru Uber, Clever go şi Taxify (Bolt) nu mai prevede ca maşinile să nu fie mai vechi de cinci ani, vechimea fiind crescută la 15 ani. Se va accepta achitarea cursei conform calculelor platformei, prin GPS, fără a fi verficată metrologic – ceea ce nu va fi valabil pentru taxiuri, arată transportatorii, care precizează că se va admite tariful dinamic, ceea ce înseammnă că la orele de maximă aglomeraţie ar putea depăşi 30 lei/km, aşa cum au declarat chiar reprezentanţii Uber.

În continuare, transportatorii acuză că profitul direct al companiilor care pretind că fac „ridesharing” va fi de 25 % în conturi din afara ţării, iar TVA-ul plătit pentru sumele încasate va fi de numai 9 % , cu toate că transportul se exercită pe teritoriul României.

„Prin acest proiect, Guvernul ne asigură că ştia că de 4 ani aceste companii fraudează bugetul de stat , încasând venituri ilicite. Pentru a muta atenţia tuturor de la adevărata schimbare pe care o va aduce acest OUG pentru care s-a făcut foarte mult lobby, s-a lansat, la finalul săptămânii trecute, ştirea falsă conform căreia taximetriştii vor protesta marţi împotriva trotinetelor electrice – ştire falsă preluată chiar de cele mai mari posturi TV din ţară. Aceasta este doar o altă manipulare specifică celor care până astăzi au demonizat breasla taximetriştilor, pe toate căile şi prin toate mijloacele, cu scopul de a-şi câştiga publicul de partea lor, cu orice preţ”, potrivit sursei citate.